Un garaj este mult mai mult decât un simplu loc unde îţi parchezi maşina. Istoria garajelor include o listă lungă de inovaţii şi adaptări care a dus la ceea ce avem astăzi, oferindu-le proprietarilor de imobile şi de afaceri să aibă o sumedenie de oportunităţi atunci când vor să îşi aleagă uşa de garaj perfectă.
Haideţi să aruncăm o privire la multele suişuri şi coborâşuri pe care le-au întâmpinat uşile de garaj în lunga lor istorie:
Istoria uşilor de garaj datează încă de acum câteva sute de ani până la 3500 AH sau chiar şi mai devreme. Cam pe atunci au fost inventate şi primele roţi. De la acel moment, oamenii au folosit roţile pentru transportul lor sau al materialelor şi tot de atunci au început să caute un loc în care să-şi adăpostească vehiculele.
Porţile din sate şi oraşe au servit pe post de primele locuri în care erau lăsate vehiculele în timpurile antice. În secolele XVIII şi XIX-lea, garajul era reprezentat de locurile în care se ţineau caleştile şi trăsurile. În locuri precum America colonială, spaţiile pentru caleşti erau de foarte puţine ori ataşate de casele oamenilor, ceea ce însemnă că proprietarii trebuiau să meargă mai mult până să ajungă la transportul lor. Spaţiile pentru caleşti nu erau mai mult decât nişte hambare ce aveau podele murdare, pereţi simpli şi porţi ce serveau ca uşi de garaj.
Uşile acestui spaţiu erau susţinute în nişte balamele ce ofereau o deschidere în afară. Pentru a nu se lăsa balamalele, uşile aveau de cele mai multe ori un design făcut în forma de Z sau X pentru a întări structura uşilor şi pentru a le distribui altfel greutatea.
La sfârşitul anilor 1800, au început să apară maşinile, încet, încet înlocuind caii şi trăsurile. La începutul anilor 1900, mulţumită lui Henry Ford, maşinile au început să devină populare iar producerea lor, o problemă. Garajele au început să apară, doar ca într-un mod destul de lent. De fapt, termenul de garaj a apărut în dicţionarul englez pentru prima dată în 1902, fiind un derivat al termenului francez ”garer” ce înseamnă ”a acoperi” sau ” a adăposti”.
Primele dintre maşini avuseseră nevoie de un adăpost, în primul rând pentru ca erau deschise- nu aveau capotă. Maşinile de pe atunci erau de asemenea şi foarte scumpe, iar proprietarii lor nu îşi doreau ca maşinile lor să fie făcute leoarcă sau umplute cu zăpadă. Din această cauză, multe dintre maşini erau parcate în hambare sau în alte structuri existente ce permiteau acest lucru. În zonele urbane, care nu aveau astfel de locuri, au început să apară garaje mari, private. Garajele aveau o taxă lunară, însă tot nu puteam spune că reprezentau soluţia perfectă.
Nu mult a trecut până când maşinile au început să se răspândească. Nu numai ca garajele private, bazate pe taxă se înmulţeau alarmant, însă şi proprietarii de automobile şi-au dat seama de neajunsurile lor. De exemplu, pentru a-şi putea duce maşina la un garaj privat, trebuia mai întâi să mergi sau să găseşti un alt mijloc de transport pentru a putea ajunge la garaj. Acest întreg proces scădea din comoditatea automobilelor.
Acela a fost momentul în care au apărut garajele personale. Catalogul Sears Roebuck oferea garaje portabile şi kit-uri pentru garaj ce puteau fi comandate prin mail, iar Sweets Catalogue ofereau prima instalare pentru uşa de garaj în anul 1906.
Primele uşi de garaj din trecut semănau foarte mult cu uşile pe care le aveau şi spaţiile pentru caleşti. Aveau uşi ce se deschideau în exterior, problematice atunci când ningea foarte mult sau când exista ceva care să le blocheze din exterior, deoarece acestea deveneau incapabile de a se mai deschide. Uşile de acest tip au avut o viaţă foarte scurtă, având nevoie de o înlocuire evident. Ca o soluţie la aceste probleme, au apărut uşile secţionale.
Probabil nu ai auzit de C.G. Johnson, însă el este inventatorul uşii de garaj ce putea să se deschidă ridicându-se în interior. Johnson a creat prima uşa secţională în 1921 şi, folosindu-se de altă descoperire, a creat şi prima uşă electrică de garaj în 1926.
La mijlocul secolului al XX-lea, arhitectii au început să facă design-ul caselor ataşându-le şi garaje. Acest lucru a făcut ca garajele să fie mai la îndemână ca niciodată, oferindu-le posibilitatea proprietarilor să ajungă la vehiculul lor fără să se deplaseze în afara casei. După cel de-al Doilea Război Mondial, maşinile au devenit mult mai accesibile publicului larg, multe dintre familii ajungând să deţină chiar două automobile. Garajele au fost regândite să acomodeze mai multe vehicule. În anii 1960, garajul reprezenta aproximatix 45% din suprafaţa în metri pătraţi a casei.
În sexolul XX, marea majoritate a uşilor de garaj erau confecţionate din lemn. Anii 1970 au adus o schimbare în rândul materiilor prime, făcând oţelul, aluminiul, fibra de sticlă şi alte materiale să ia locul lemnului. Aceste noi materiale sunt predecesorii nesfârşitelor opţiuni pe care oamenii şi afacerile le au astăzi, incluzând materialele compozite cu izolare termică. Uşile de garaj din aluminiu şi sticlă sunt foarte populare în rândul proprietarilor de astăzi.
În anii 80, uşile de garaj nu se retrăgeau atunci când intrau în contact cu ceva. Acest lucru devenea o greşeală costisitoare atunci când maşina era parcată sub una dintre uşi sau atunci când un copil sau animal erau sub una dintre acestea atunci când se închideau. O lege la nivel naţional a fost acceptată în anii 1990 care cerea senzori ce semnalau că uşile de garaj să se retragă dacă veneau în contact cu un obiect înainte să atingă pragul.
Interesant este faptul că mulţi dintre proprietarii de imobile căută uşi de garaj care să includă procesul secţional. Aproape 80% din case deţin astăzi un garaj pentru singurul vehicul şi aproape 20% dintre casele nou construite include garaje ce ar putea adăposti 3 maşini. Având în vedere comoditatea pe care o oferă un garaj, acesta este de cele mai multe ori folosit ca o a doua uşă.
Există însă o semnificaţie în spatele adăpostirii de automobile. 85% din proprietari îşi folosesc garajul pentru mai mult decât simpla depozitare a maşinii. De exemplu, multe din corporaţiile moderne cum ar fi Hewlett-Packard, Apple, Google sau Amazon şi-au început prima dată activitatea într-un garaj. Unde ar fi fost acum fără garaje şi uşile lor?
www.analkodoors.ro este locul în care dorinţele şi calitatea se îmbină pentru a va oferi ceea ce vă doriți, în materie de uşi de garaj. Oferim consultanţă în alegerea dimensiunii şi tipului uşilor de garaj, culorile se pot personaliza cu cele dorite de dvs. şi totodată oferim şi servicii de montaj şi mentenanţă pentru clienţii existenţi. Mai multe informaţii şi tipuri de uşi de garaj puteţi afla aici.
Leave a Reply